پرشین اپلای

شهریه دانشگاه های چک

شهریه دانشگاه های چک 3 سال قبل

شهریه دانشگاه های چک

کشور چک از جمله کشور های اتحادیه اروپا می باشد که متقاضیان زیادی برای تحصیل و مهاجرت، به دلیل هزینه های پایین  زندگی، شهریه دانشگاه های چک و امنیتی در آن هست، دارد. دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا در دانشگاههای چک، مشغول به تحصیل می باشند. اکثر دانشگاههای کشور چک مورد تایید وزارت علوم ایران هستند.

شهریه دانشگاه های چک – ملی

دانشگاههای کشور چک، شامل 26 دانشگاه ملی و 2 دانشگاه دولتی و 43 دانشگاه خصوصی است. بر اساس شهریه دانشگاه های چک تحصیل در دانشگاهای این کشور در دو بخش خصوصی و دولتی صورت می گیرد. دانشگاههای ملی و خصوصی کشور چک تحت نظارت وزارت آموزش، جوانان و ورزش جمهوری چک به فعالیت مشغول می باشد. دانشگاههای دولتی، تحت نظارت وزارت کشور چک در حال فعالیت هستند. برای پذیرش در دانشگاههای ملی و دولتی چک، دانشجویان در صورت تسلط به زبان چکی برای تحصیل شهریه ای به دانشگاه پرداخت نمی کنند و تحصیل در دانشگاه های چک برای آن ها رایگان محسوب می شود. دانشگاه چارلز، دانشگاه ماساریک و دانشگاه الوموک از دانشگاههای معتبر و دولتی جمهوری چک می باشند. در صورتی که دانشجو به زبان چکی تسلط نداشته باشد، شهریه دانشگاهای چک برای او رایگان نبوده و باید هزینه تحصیل خود را پرداخت نماید. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاههای خصوصی نیز بایستی شهریه تحصیل خود را بپردازند. شهریه دانشگاههای خصوصی چک در حدود 4000 تا 10000 یورو در سال می باشد. به طور کلی هزینه تحصیل در دوره کارشناسی بین 2000 تا 7000 یورو میباشد/ هزینه تحصیل در دو.ره های کارشناسی ارشد بین500 تا17000 یورو میباشد/ هزینه تحصیل در دوره های دکتری بین 1850تا 4000 یورو میباشد.

شهریه مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاههای چک

دوره های آموزش عالی در دانشگاههای کشور چک همانند بسیاری از کشور های دیگر شامل سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. دوره کارشناسی در دانشگاه های چک در حدود 3 تا 4 سال است. دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های چک در اکثر رشته ها بین 1 تا 3 سال می باشد اما در برخی از رشته های دیگر در حدود 4 تا 6 سال به طول می انجامد و دانشجو پس از اتمام تحصیلات خود بایستی با ارائه پایان نامه و دفاع از آن بپردازد. دوره دکتری در دانشگاهای چک در حدود 3 سال است. در این مقطع نیز دانشجو برای اخذ مدرک دکتری خود بایستی پایان نامه ای معتبر به دانشگاه ارائه دهد. شهریه دانشگاه های چک در سه مقطع فوق در صورت تسلط دانشجو به زبان چک و ادامه تحصیل با همین زبان در دانشگاههای دولتی چک، رایگان می باشد و در صورتی که دانشجو تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب نماید باید سالیانه در حدود 8000 تا 12000 یورو شهریه بپردازد. مقدار این مبلغ پرداختی با توجه با رشته ی تحصیلی و دانشگاه مربوطه متفاوت است.

بورسیه تحصیلی دانشگاههای چک

شهریه دانشگاه های چک برای دانشجویانی که در دانشگاههای ملی و دولتی این کشور به زبان چک تحصیل می کنند رایگان است. اما دانشجویانی که به زبان انگلیسی در دانشگاه های چک تحصیل می کنند باید شهریه ای را به دانشگاهها پرداخت کنند. بیشتر دانشگاههای چک به دانشجویان ممتاز خود بورسیه و کمک هزینه تحصیلی اعطا می کنند. بورسیه تحصیلی در کشور چک عمدتا به دانشجویان مقطع دکتری اعطا می گردد.. برای دریافت بورسیه از دانشگاها، دانشجویان بایستی مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را از دانشگاهی معتبر کسب نموده باشند. به علاوه داشتن مدرک آیلتس زبان 6 و نیم، داشتن مقالات و کتاب نیز، از دیگر شرایط برای بورس شدن دانشجو در دانشگاه های چک می باشد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat