پرشین اپلای

تحصیل در چک

تحصیل در چک 3 سال قبل

ویژگی های برجسته تحصیل  درچک

دانشگاههای معتبر جهانی و شهریه مناسب

هزینه زندگی فوق العاده پایین

امکان کسب ویزا بدون نیاز به مدرک زبان

امکان اشتغال به کار دانشجویی

دروازه مناسبی برای ورود به شنگن

مدارک مورد نیاز

اصل پاسپورت    

حداقل 2 سال اعتبار

 

عکس 4*3

یک قطعه

اصل مدرک و ریز نمرات

2 مقطع آخر تحصیلی

CV

مقطع ارشد و دکتری

انگیزه نامه

مقطع ارشد و دکتری

معرفی نامه از اساتید

مقطع دکتری

 

تحصیل در چک

راه های متنوعی برای مهاجرت به کشور چک وجود دارد که اغلب مردم راه ادامه ی تحصیل را برای ورود به این کشور انتخاب می کنند. زیرا علاوه بر مزایای تحصیلی، دانشجو از این راه می تواند تابعیت و اقامت کشور چک را نیز دریافت کند. ادامه ی تحصیل در چک، به عنوان مقصدی در میان کشورهای اروپایی امروزه مورد توجه دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف قرار گرفته است. به گونه ای که هم اکنون 39000 دانشجوی بین المللی در واحد های مختلف دانشگاهی این کشور در حال تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی می باشند. برای تحصیل در چک، اولین گام، داشتن ویزای تحصیلی این کشور است که به وسیله ی آن می توان اقامت و یا حتی تابعیت این کشور را دریافت نمود. در کشور چک حدود 70 مرکز آموزش عالی وجود دارد که اکثر آن ها خصوصی هستند. در میان رتبه های زیر 400 در دنیا، نام 12 دانشگاه از دانشگاه های کشور چک به چشم می خورد. برای افرادی که قصد تحصیل در چک را دارند، جالب است که بدانند دانشگاه های این کشور بالاترین رتبه ها را در قاره ی اروپا و آسیا به دست آورده اند.

دانشگاههای معتبر در کشور چک

در میان تمام دانشگاه های چک که مقاطع مختلف تحصیلی را در رشته های متنوع ارائه می دهند، نام چهار دانشگاه برای تحصیل در چک، آشناتر و معتبرتر از سایر واحدهای آموزش عالی این کشور است. دانشگاه های چالز، دانشگاه فناوری چک در پراگ، دانشگاه صنعتی برنو و دانشگاه ماساریک از جمله دانشگاه های برتری هستند که برای تحصیل در چک، به دانشجویان بین المللی توصیه می شوند. تحصیل در این دانشگاه ها با کیفیت بسیار بالایی صورت می گیرد و مدارک صادره از آن ها دراکثریت قریب به یقین کشورهای دنیا مورد تایید و معتبر می باشد.

تحصیل در چک در رشته های پزشکی

تحصیل در چک در رشته های پزشکی و دندان پزشکی نیز امکان پذیر می باشد که اتفاقا دارای طرفداران زیادی هم می باشد. زبان آموزشی این رشته ها ، زبان انگلیسی است و طول دوره ی تحصیل در چک برای رشته ی داروسازی 6 سال و برای رشته ی دندان پزشکی 5 سال در نظر گرفته شده است. دانشجویانی بین المللی بعد از تحصیل در چک در صورت داشتن پیشنهاد کاری در این کشور، می توانند بعد از تحصیل به صورت تمام وقت مشغول انجام کار شده و از این طریق اقامت این کشور را اخذ کند.

هزینه های تحصیل در چک

تحصیل در چک، دربردارنده ی هزینه هایی نیز می باشد، به گونه ای که با تحصیل در دانشگاه های چک، به زبان انگلیسی، فرد دانشجو بایستی مبلغی میان 8 تا 12 هزار یورو را متقبل شود. البته ذکر این نکته لازم است که تحصیل در چک به زبان چکی، رایگان می باشد. علی رغم این هزینه هایی برای تحصیل در چک، پیش بینی شده است، اما افراد با استفاده از مزایایی مانند کار دانشجویی و بهره مندی از بورسیه ها و … می توانند این هزینه ها را به حداقل برسانند. بورسیه ها برای ادامه ی تحصیل در چک، معمولا به افرادی که رزومه های قوی دارند تعلق می گیرد، که در صورت بهره مندی دانشجو از این فرصت مالی، او می تواند شرایط تحصیل در چک را به صورت رایگان تجربه کند. هزینه های جانبی که فرد در پی تحصیل در چک متقبل می شود مانند غذا، مسکن، رفت و آمد و … ماهانه بین 350 تا 750 دلار را به خود اختصاص می دهد.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat