پرشین اپلای

معرفی کشور چک

معرفی کشور چک 3 سال قبل

معرفی کشور چک

 کشور چک از نظر موقعیت جغرافیایی به این صورت است که در اروپای مرکزی واقع شده است. کشور چک یکی از سایر کشور هایی می باشد که عضو اتحادیه ی اروپا است. کشور چک در حدود سال 1993 و در اواخر ماه ژانویه به وجود آمد. در معرفی کشور چک، موضوع دیگر پایتخت این کشور می باشد که شهر پراگ بوده و بزرگ ترین شهر در کشور چک می باشد. واحد پول کشور چک کرونا می باشد. در موضوع معرفی کشور چک از نظر جمعیت باید گفت که  جمعیت این کشور تعدادی در حدود 10 میلیون و پانصد هزار نفر می باشد. زبان گویش در این کشور زبان چک نیز است. این زبان به عنوان یکی از زبان های اسلاوی شهرت دارد. معرفی کشور چک از نظر ناحیه هایی که شامل می شود، به صورتی می باشد که سه بخش بوهم، موراوی و سیلزی که بخش های مهم و تاریخی هستندکه در این کشور قرار گرفته است.

اوضاع اقتصادی کشور چک

در رابطه با معرفی کشور چک کشور چک از نظر اقتصادی قدرت زیادی دارد. این کشور دارای نیرو های کار فوق العاده ماهر و فعال بوده و به این علت به عنوان قدرت صنعتی در بین کشور های بلوک شرق معروف می باشد. آب و هوای کشور چک دارای تابستان هایی بسیار مرطوب و پر باران و همچنین خنک می باشد. به علت همین آب و هوای بسیار عالی و بارانی که در این کشور حاکم می باشد، کشاورزی در تولید صنایع این کشور نقش بسیار مهمی را دارد. در این بین، دامداری نیز، در کشور چک نقش بقرجسته ای دارد. این کشور دارای کارخانه های زیادی در تولید کریستال و آبجو است.

شهرها و دانشگاههای مهم کشور چک

کشور چک دارای چند شهر مهم در سطح خود می باشد که این شهر ها شامل پراگ که پایتخت این کشور نیز معرفی شده است، استراوا و لیبه رتس می باشند. دانشگاه مهم و معروفی که نیز در کشور چک موجود می باشد که دانشگاه چارلز است و این دانشگاه دارای طرفداران زیادی بوده و دانشجویان زیادی از سراسر دنیا در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند.

نژاد و مذهب کشور چک

در رابطه با معرفی کشور چک از نظر نژاد مردم در این کشور می توان این را افزود که مردم کشور چک ترکیبی از اروپایی و هندی و همچنین اسلاو هستند. از نظر مذهب باید گفت که این کشور، دارای کم مذهب ترین مردم در سراسر دنیا می باشد؛ چرا که مردم این کشور از ابتدا دارای مذهب خاصی نبودند و در واقع به مذهب بی اعتنا بوده اند. طبق اخرین سر شماری که از افراد گرفته شده است 45.2 در صد از مردم این سر شماری را بی پاسخ گذاشته و پاسخی در جواب این سوال نداده اند همچنین 34.2 درصد از این افراد ادعای بی دینی کرده اند و پاسخ داده اند که مذهب خاصی ندارند. جمعیتی در حدود 9.4 در صد نیز از سایر دین ها می باشند و تنها 10.3 درصد از مردم ادعا کرده اند که دین مسیحیت از شاخه ی کاتولیک را پرستش می کنند.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

معرفی کشور


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat