پرشین اپلای

تحصیل در فنلاند

تحصیل در فنلاند 3 سال قبل

تحصیل در فنلاند

هزینه های تحصیل در فنلاند به چه صورت است ؟

شرایط پذیرش در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری در فنلاند چیست ؟

تحصیل در فنلاند غالبا مستلزم پرداخت شهریه است. کشور فنلاند از جمله کشور هایی است که در آن دانشگاههای خصوصی یعنی دانشگاههایی که برای تحصیل در آنها باید شهریه پرداخت شود (دانشگاههایی که از طرف موسسات و نهاد های خصوصی حمایت می شوند) و دانشگاههای رایگان و یا دولتی که دایر است. در مجموع دولت فنلاند پوشش درصدی قابل توجهی برای هزینه های تحصیلی کشور فنلاند دارد.

تحصیل در فنلاند با دیپلم و لیسانس

مراکز آموزش عالی کشور فنلاند، به طور کلی به دو دسته پلی تکنیک (حرفه ای) و معمولی تقسیم می شوند.

پلی تکنیک :

لازمه ورود به این مراکز گرفتن دیپلم حرفه ای کشور فنلاند و یا معادل آن است. این دانشگاه ها ، بیشتر از مسائل تئوری، در رابطه با تقویت مهارت و مسائل عملی، و توانائی حرفه ای فرد، فعالیت می کنند. به همین دلیل، بیشتر دانشجویان این مراکز را ، افراد شاغل با سنین بالا ، تشکیل می دهند.

مدرک این دانشگاه ها، ابزار بسیار خوبی برای یافتن شغل مناسب، و ورود به بازار کار حرفه ای است. به دلیل اعتبار مدرک این مراکز نزد وزارت علوم ایران ایرانی ها نیز میتوانند در این مراکز ادامه تحصیل دهند.

دانشگاه های معمولی:

این دانشگاه ها روند مشابهی به مراکز آموزش عالی سایر نقاط دنیا دارند و بیشتر تمرکز آنها، روی تدریس مسائل تئوری است.

افراد بعداز به پایان رساندن تحصیلات ماقبل دانشگاه در فنلاند، واخذ مدرک مربوط به آن، ونیز بعد از شرکت در آزمون ورودی، می توانند تحصیلات خود را در مقطع لیسانس در مراکز این کشور از سر بگیرند ،آموزش در مقطع کارشناسی به زبان فنلاندی صورت می گیرد.

و طول دوره ، سه تا چهار سال می باشد. بغیر از رشته های پزشکی و هنر بیشتر رشته ها در این مقطع رایگان است.

در مرحله بعد دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک لیسانس از کشور فنلاند یا سایر کشورها، شده اند، می توانند جهت ادامه تحصیل، در مقطع کارشناسی ارشد، اقدام کنند، مشروط به اینکه معدلی بالای 13 و نمره 6.5 آیلتس ، را داشته باشند.

شرط‌ ورود دانشجویان‌ خارجی به‌ مراکز آموزش‌ عالی داشتن‌ دیپلم‌ دبیرستان‌ فنلاند یا معادل‌ آن‌ و قبولی در آزمون‌ ورودی است. زبان‌ تحصیل‌ در دانشگاه‌ها در این‌ کشور، فنلاندی، سوئدی و گاهی هم‌ انگلیسی است.

تحصیل در مقطع کارشناسی در فنلاند یک دوره تحصیلی ۴ ساله است که به زبان فنلاندی یا سوئدی می باشد و دانشجوی متقاضی جهت اخذ پذیرش در این مقطع ملزم به ارائه مدرکی نشان بر تسلط به زبان فنلاندی قبل از ورود به دانشگاه های کشور فنلاند می باشد و هزینه تحصیلی این دوره ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو در سال می باشد.

محدودیت سنی خاصی برای تحصیل در فنلاند وجود ندارد، ولی فاصله بین سال‌های تحصیل در مقطع لیسانس تا فوق لیسانس نباید بیشتر از ۵ سال باشد.

مقطع لیسانس در کشور فنلاند

طول دوره ی مقطع کارشناسی در کشور فنلاند حدود 3 سال است و البته این مدت زمان در برخی دانشگاههای آن بسته به سیستم آموزشی و تعداد واحدها متغیر است مثلا فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی دانشگاه پلی تکنیک در کشور فنلاند حدودا 4 سال به طول می انجامد . رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی در کشور فنلاند شامل حوزه های : علوم انسانی ، علوم اجتماعی ، اقتصاد ، علوم طبیعی ، کشاورزی و جنگلداری ، مهندسی ، هنر و معماری ، علوم ورزشی ، پزشکی و دندان پزشکی ، دامپزشکی ، موسیقی هنر های زیبا و داروسازی است. سیستم آموزشی کشور فنلاند بدین گونه است که سیستم هر دانشگاه نسبت به دانشگاه دیگر متفاوت است و اساتید دانشگاهها با اختیار کامل ، روش های تدریس را اعمال می کنند.

مقطع فوق لیسانس در فنلاند

دوره ی فوق لیسانس در کشور فنلاند حدودا 2 سال است البته برای برخی رشته ها به صورت پیوسته یا ناپیوسته بودن رشته ی تحصیلی این مدت زمانی متفاوت است . مثلا در رشته های پزشکی ، دندان و داروسازی دانشجو به طور پیوسته درس می خواند و ب مدت 5 و نیم و یا 6 سال تحصیل تمام وقت می کند. برای پذیرش ، متقاضیان تحصیل در فنلاند باید پس از اتمام دوره ی کارشناسی اقدام نمایند.

ضمن اینکه برخی شرایط پذیرش مثل معدل کافی ، ترجمه ی مدارک و ریز نمرات و کسب نمره ی حداقلی در نظر گرفته شده از زبان در سطح آیلتس ، مشترک است ، برخی دانشگاهها مثل دانشگاه پلی تکنیک در کشور فنلاند برای پذیرش متقاضیان شرط داشتن مدرکی مبنی بر مهارت ها و دانش برای ادامه ی تحصیل در رشته ی مورد نظر را علاوه بر ارائه ی مدرک کارشناسی دارد . در اکثر دانشگاههای کشور فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد دروس به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

شرایط تحصیل در فنلاند در مقطع دکتری

طول دوره ی دکتری در کشور فنلاند به صورت دو سال پی در پی است که شامل نگارش پایان نامه و گذراندن دیگر واحد های درسی است . نگارش پایان نامه در این مقطع از اهمیت بسزایی در این کشور برخوردار است به طوری که دانشجو با نوشتن آن مورد ارزیابی در مورد توانایی ها و روش های پژوهشی به کار برده در آن خواهد شد ؛ که این ارزیابی در برخی رشته ها ، مثل موسیقی به صورت عملی اتفاق می افتد. در چند سال اخیر ، تحصیل در کشور فنلاند در مقطع دکترا بسیار پیشرفته شده و برنامه ریزی هایی در جهت اهداف تحصیلی و حرفه ای پی ریزی شده است.

دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکتری در کشور فنلاند مورد حمایت های مالی بر اساس قوانین مختلف ، قرار می گیرند. از جمله شرایط پذیرش دانشجو برای مقطع دکتری در کشور فنلاند داشتن ریز نمرات و معدل قابل قبول دانشگاه مورد نظر است . در صورتی که دانشگاه مورد نظر تشخیص دهد دانشجوی متقاضی در نمره ای و یا درسی عملکرد ضعیفی داشته است بسته به آن واحد درسی برای او پیش نیاز در نظر گرفته خواهد شد.

 

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat