پرشین اپلای

چگونگی اخذ ویزای تحصیلی هلند

چگونگی اخذ ویزای تحصیلی هلند 3 سال قبل

چگونگی اخذ ویزای تحصیلی هلند

مدارک لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی هلند چیست؟

چه اقداماتی برای گرفتن ویزای تحصیلی هلند لازم است؟

اخذ ویزای تحصیلی هلند مسئله ای است که تصمیم بسیاری از افراد در سایر نقاط دنیاست اما قبل از عملی کردن این تصمیم ابتدا فرد باید به این مسئله دقت کند که آیا شرایط تحصیل در کشور هلند خوب است؟ یا این که آیا اخذ ویزای تحصیلی هلند برای افراد ایرانی به راحتی امکان پذیر است؟ در متن زیر جواب این گونه سوالات برای افرادی که قصد تحصیل در کشور هلند و اخذ ویزای تحصیلی هلند را دارند به طور واضح ذکر شده است.

افراد متقاضی پس از اینکه وارد کشور هلند شدند پس از اینکه در دانشگاه پذیرفته شدند و کار های لازم جهت ثبت نام را انجام دادند می بایست جهت اخذ اقامت موقت از طریق دانشگاه اقدام کنند. معمولا دانشگاهی که فرد در آن تدریس می کند این کار را برای فرد انجام می دهد. این اقامت MVV نام دارد. البته برای این کار شما نیازمند دارا بودن تمامی مدارک مورد نیاز هستید تا آن ها را ارائه دهید این مدرک همگی باید به زبان انگلیسی یا هلندی باشند تا مورد قبول واقع شوند. با ارائه ی این مدرک شما می توانید اقامت کشور هلند را به مدت 6 ماه کسب کنید. شما باید دارای مدارکی باشید که ثبت نام شما در دانشگاه، واریز هزینه ی ثبت نام و شهریه ی یک ترم را به اثبات برساند. همچنین باید هزینه ی زندگی خود را به مدت 3 ماه پرداخت کنید.

پس از اینکه تمام این کارها را به انجام رساندید می بایست جهت اخذ ویزای تحصیلی هلند اقدام کنید. به منظور اخذ ویزای تحصیلی هلند شما می بایست دارای مدرکی باشید تا بتوانید ویزای تحصیلی هلند را کسب کنید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی هلند؛ شما برای گرفتن ویزای تحصیلی هلند می بایست مدارک زیر را داشته باشید:

1.      فرد باید دارای گذر نامه ای معتبر باشد.

2.      فرم پذیرش را دارا باشد که این فرم باید به صورت پر شده باشد.

3.      فرد باید دارای یک تاییدیه باشد که نشان دهد فرد دارای بیمه ی درمانی است.

4.      فرد همچنین باید دارای تاییدیه ای باشد که نشان دهد از پس هزینه های اقامت در کشور هلند بر می اید.

5.      دارا بودن یک گزارش از گردش حساب های بانکی فرد متقاضی

6.      علاوه بر این مدارک وجود یک نامه ی رسمی از یکی از دانشگاه های کشور هلند نیز الزامی است.

علاوه بر تمامی مدارک گفته شده شما برای تحصیل در هلند می بایست زبانتان عالی باشد. بسته به این که فرد قصد تحصیل به زبان هلندی را دارد یا به زبان انگلیسی فرد باید مدرک خود را اخذ نماید اگر او بخواهد به زبان هلندی تحصیل کند علاوه بر این که کار خود را راحت می کند می تواند در بیشتر دانشگاه های این کشور تحصیل کند. اما اگر تصمیم او تحصیل به زبان انگلیسی باشد می بایست مدرک ایلتس یا تافل را دارا باشد تا بتواند در این کشور تحصیل کند. لازم به ذکر است که اگر فرد مدرک زبان را در کشور خود اخذ کرده باشد بسیار کار را راحت کرده است زیرا اگر بخواهد مدرک خود را در کشور هلند اخذ نماید باید دوره هایی را بگذراند که کار را طولانی تر می کند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی هلند

کشور هلند کشوری محبوب برای ادامه تحصیل می باشد که هر ساله تعداد زیادی متقاضی برای ادامه تحصیل در این کشور به هلند مهاجرت می کنند. دانشگاه های کشور هلند در میان دانشگاه های جهان از اعتبار بالایی بهره مند است و تعدادی از آن ها به تایید وزارت علوم ایران رسیده است. بنابراین برای ادامه تحصیل در این کشور هیچ گونه نگرانی از جانب کیفیت آموزشی نداشته باشید چرا که کیفیت آموزشی در این کشور از سطح بالایی بهره مند می باشد. مراحل اخذ ویزای تحصیلی هلند به صورت زیر می باشد.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی هلند

برای تحصیل طولانی مدت در کشور هلند شما می بایست ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نمایید. بنابراین پس از این که کشور هلند را به عنوان کشوری مناسب برای تحصیل انتخاب کردید و از کیفیت آموزشی در این کشور مطلع شدید باید برای ادامه تحصیل در هلند با طی کردن شرایطی خاص ویزای تحصیلی را به دست آورید. از مراحل اخذ ویزای تحصیلی هلند نیازمند مطلع بودن از شرایط دریافت  و اطلاعات مناسب در این زمینه است. دانشجویانی که قصد تحصیل در هلند را دارند و از کشور هایی غیر از عضو اتحادیه ی اروپا هستند می بایست این ویزا را حتما به دست آورند. این در صورتی است که اقامت آن ها بیش از 90 روز در این کشور به طول انجامد. اولین مرحله پیدایش دانشگاه خوب و اخذ پذیرش دانشگاهی است که لازمه ی دریافت ویزا است. پس از این کار باید به سفارت مراجعه نموده و با برخورداری از مدارک و شرایط مورد نیاز کار های مربوط به دریافت ویزا را انجام دهید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی هلند

ارائه ی فرم درخواست ویزا که این فرم می بایست به صورت تکمیل شده باشد.

ارائه ی گذرنامه ی معتبر که می بایست حداقل یک سال اعتبار داشته باشد.

دو قطعه عکس رنگی

گواهی محل تولد

ارائه ی مدارک دانشگاهی به همراه ریز نمرات

ارائه ی مدارک پیش دانشگاهی به همراه مدرک دیپلم و ریز نمرات

معرفی نامه ی رسمی از دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل بوده اید.

برنامه ی تحصیلی خود در هلند که شامل علت انتخاب این کشور و یا علت علاقه مندی تحصیل در خارج از کشور. همچنین رشته ی انتخابی شما و هدف شما از انتخاب آن رشته.

ارائه تاییدیه مالی بستگی به پذیرش دانشگاه مقصد دارد. در بعضی شرایط نیاز به تمکن مالی نیست ودر بعضی دیگر تمکن مالی الزامی میباشد.

بیمه مسافرتی و درمانی

هزینه ی درخواست ویزا

مدت زمان دریافت ویزای تحصیلی هلند

در ابتدا لازم به ذکر است که گفته شود شما می توانید مدارک فوق را در مدت 3 ماه جمع آوری نمایید . مدت زمانی که به منظور دریافت ویزای تحصیلی مورد نیاز است در حدود 1 ماه از زمان درخواست شما تا دریافت ویزای تحصیلی هلند می باشد. علاوه بر این در صورتی که شما مدت زمان تحصیلی تان کوتاه مدت و یا بلند مدت باشد شما می توانید از طریق اخذ اقامت بلند مدت و یا کوتاه مدت در این کشور به راحتی اقامت نمایید. لازم به ذکر است در صورت تحصیل بیش از 3 ماه در هلند شما علاوه بر ویزای ورود باید برای مجوز اقامت درخواست دهید.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat