پرشین اپلای

تحصیل رایگان در هلند

تحصیل رایگان در هلند 3 سال قبل

تحصیل رایگان در هلند

آیا تحصیل رایگان در هلند وجود دارد؟

راههای تحصیل رایگان در هلند چیست؟

امروزه مهاجرت به کشورهای خارجی به خصوص کشورهای اروپایی به دلیل برخورداری از کیفیت علمی و آموزشی بالا، هزینه ی تحصیلی کم و مواردی از این قبیل مورد توجه و اقبال بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. در راستای تحصیل رایگان در کشورها شاید بتوان گفت که امروزه نبود هزینه تحصیلی برای همه ی دانشجویان اعم از بومی و بین المللی به یک نوستالژی در تمام دانشگاه های دنیا تبدیل شده است و دانشجو باید راسا هزینه ای را بابت تحصیل در مقاطع دانشگاهی کشورها پرداخت کند. در این میان کشور هلند هم به عنوان کشوری مهاجر پذیر تحصیلی از قاعده نداشتن دوره ی تحصیل رایگان، مستثنی نیست و پرداخت هزینه هایی را در طول تحصیل برای دانشجو در نظر گرفته است. لذا دانستن این مهم، برای دانشجویانی که در پی تحصیل رایگان در هلند هستند، ضروری می نماید.

با تمام این تفاسیر علاوه بر در نظر گرفتن هزینه های تحصیلی در هلند ، تدابیری را در این رابطه اندیشیده است که تحصیل در این کشور را علی رغم در بر داشتن هزینه، مقرون به صرفه نیز می کند.

شاید بتوان مفهوم تحصیل رایگان در هلند را با استفاده از امکاناتی مانند انواع بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی و امکان کار دانشجویی در ایام تحصیل و… مترادف دانست. به این معنا که دانشجو می تواند از طریق استفاده از هر کدام از این راهکارها بخش قابل توجهی از هزینه های خود را کم کرده و یا یه طور کلی از بین ببرد و از این طریق به مفهوم امکان تحصیل رایگان در هلند، نزدیک تر شود.

کمک هزینه های دولت هلند برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

دولت هلند در مقاطع کارشناسی ارشد شهریه ای را برای دانشجویان پیش بینی کرده است. ولی در نقطه ی مقابل این هزینه، امکان انجام کار دانشجویی به مدت 20 ساعت در هفته را برای دانشجو در نظر گرفته و او را از این طریق در راه پرداخت هزینه ها یاری رسانده و به طرف دستیابی به شرایط تحصیل رایگان در هلند سوق داده است.

از طرفی دانشجویانی که در حال تحصیل در مقطع دکتری این دانشگاه هستند با امکانات بیشتری برای تقلیل یا حذف هزینه های تحصیلی روبه رو هستند که از جمله می توان پرداخت شهریه ی بسیار اندک، دریافت حقوق ماهانه، امکان کار دانشجویی به مدت 30 ساعت در هفته را مورد اشاره قرار داد.

شرایط برخورداری دانشجویان بین المللی از کمک هزینه های تحصیلی در هلند

دولت هلند یکی از دولت هایی است که در راستای تحقق بخشی به سیاست تحصیل رایگان در هلند، علاوه بر کمک هزینه هایی که به طور اخص برای دانشجویان اتحادیه ی اروپا در نظر گرفته، امکانات بسیار خوب دیگری را برای دانشجویان بین المللی نیز تدارک دیده است که دانشجویان غیر از اتحادیه ی اروپا می توانند در صورت احراز شرایطی، امکان برخورداری از این بورسیه هایی را که توسط وزارت علوم و آموزش و پرورش و چندی از دانشگاه های این کشور تامین می شوند را داشته باشند. از جمله:

1.      فرد تبعه ی کشورهای اتحادیه ی اروپا نباشد

2.      فرد قبلا مدرک تحصیلی از دانشگاه ها و سایر موسسات هلند دریافت نکرده باشد

3.      فرد متقاضی خواهان شرکت در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری هلند باشد

4.      فرد ،حائز شرایط خاص دانشگاه مدنظر باشد

با توجه به این مطالب باید بگوییم تنها راه دستیابی و یا نزدیک شدن به مفهوم تحصیل رایگان در هلند، استفاده از بورسیه ها، وام های تحصیلی و کمک هزینه ها برای تامین بخشی از هزینه های دوران تحصیل می باشد.

 

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat