پرشین اپلای

معرفی کشور هلند

معرفی کشور هلند 3 سال قبل

کشور هلند

هلند کشوری کوچک در ناحیه ی اروپای غربی است که بخش اصلی پادشاهی هلند را تشکیل میدهد و با کشور های آلمان و بلژیک همسایه میباشد. پایتخت کشور شهر آمستردام و دومین شهر بزرگ آن روتردام است که به عنوان بزرگترین بندر اروپا شناخته میشود که در ادامه به معرفی کشور هلند میپردازیم.

مذهب

دارای 16.5 میلیون نفر با اکثریت دین مسیحی و مذهب پروتستان است ولی تقریبا جمعیتی حدود 1 میلیون نفر مسلمان هم مقیم این کشور هستند.زبان رسمی مردم این کشور هلندی میباشد ولی بسیاری از مردم به زبان های دیگری از جمله انگلیسی ، آلمانی و فرانسوی و اسپانیایی نیز صحبت میکنند. جالب است بدانیم که جمعیتی بالغ بر 30000 فارسی زبان در این کشور سکنی دارند.

هلند به کشور گل لاله و پنیر و آسیاب های بادی و دوچرخه و نیز کشور هنرمندان مشهور است افرادی مانند رامبراند و ون‌گوگ وبسیاری از نقاشان معروف زاده ی این سرزمین هستند.

سیاست در هلند

کشور هلند در سال 1581 از زیر سلطه ی امپراطوری هابسبورگ بیرون کشیده شد و به استقلال رسید. حکومت این کشور پادشاهی مشروطه است که ملکه با شاه نقش نمادین وحدت ملی را دارد و بیشترین قدرت اجرایی کشور در دست نخست وزیر است . دومجلس اعیان و عوام در کشور هلند وجود دارد که اعضای مجلس عوام مستقیما توسط مردم انتخاب میشوند.

بیش از 70 حزب در این کشور وجود دارند که احزاب سوسیال دموکرات ،حزب سبزها، دموکرات مسیحی،سوسیالیست، و لیبرال از احزاب اصلی فعال در این کشور هستند. که ازآزادی عمل بسیاری برخوردارند. این کشور از اعضای قدیمی اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو) میباشد.

اقتصاد کشور هلند

کشور هلند از لحاظ اقتصادیعلاوه بر اینکه در تجارت و پرورش گل رتبه ی اول را در دنیا دارد. قطب تولید کننده ی لبنیات هم محسوب میشود. این کشور علی رغم وسعت کمش در زمینه ی تجارت و بانکداری جهانی سهم بزرگ و تعیین کننده ای را دارد.واحد پول کشور مذکور یورو میباشد.نیروی انسانی مشغول به کار در این کشور 49/7 میلیوننفرو نرخ بیکاری آن 5/5درصد میباشد.

نظام آموزشی هلند

آموزش در این کشور از سن 4 یا 5 سالگی آغاز شده و دوره ی ابتدایی آنها تا 12 سالگی به طول می انجامد و دانش آموزان از 12 سالگی به بعد تا سن 16 سالگی تحت آموزش در دوره متوسطه قرار میگیرند. تحصیل در هلند در دوره های ابتدایی و متوسطه تحت عنوان آموزش پیش دانشگاهی برای همه ی افراد اجباری میباشد.

تحصیل در دوره ی آموزش عالی در این کشور در دانشگاه ها و مدارس عالی حرفه ای امکان پذیر است . حدود 13 دانشگاه و 75 مدرسه ی عالی در کشور هلند وجود دارد که دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در هلند را دارند باید دیپلمی معادل دیپلم خود کشور را با معدل بالای 12 داشته باشند.

تحصیل در هلند

تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی بوده و 4 سال طول میکشد. اما دانشجویان میتوانند کمتر از دو سال دوره ی فوق لیسانس را به پایان برسانند .دانشجویان مقطع ارشد بایستی مدرک زبان انگلیسی نیز داشته باشند.

در دورهی دکتری دانشجویان بایستی 4 سال مشغول به تحصیل شوند که داشتن مدرک زبان برای این دوره نیز ضروریست چرا که اغلب دروس به زبان انگلیسی تدریس میشوند. دانشجویان دکتری میتوانند حدور 30 ساعت در هفته کار کنند به علاوه اینکه دولت برای آنها حقوقی را در نظر گرفته است.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

معرفی کشور


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat