پرشین اپلای

دانشگاههای کانادا

دانشگاههای کانادا 3 سال قبل

دانشگاه های کانادا

دانشگاه های کانادا نیز مانند بسیاری کشور های دیگر خصوصی و تعدادی دولتی هستند . پذیرش هر کدام از این دانشگاه ها بسته به شرایط و امتیازاتی است که خود دانشگاه مطرح می کند که از جمله ی آن ها داشتن مدرک زبان آیلتس است . زمان ثبت نام و اقدام برای اعزام به دانشگاه های کانادا بسیار حائز اهمیت است چرا که با توجه به سیل تقاضا برای دانشگاههای کانادا ، ظرفیت و اولویت خیلی از این دانشگاهها به زمان ثبت نام و درخواست دانشگاه است . انتخاب دانشگاه و محل تحصیل از انتخاب ها و تصمیمات بزرگی است که باید بر اساس استاندارد ها ، اهداف تحصیلی و دیگر اصول منطقی باشد . از این رو در این مقاله به معرفی چند دانشگاه برتر جهت انتخاب صحیح شما بر اساس نیازتان پرداخته خواهد شد .

شهریه دانشگاههای کانادا

در مورد شهریه ها مثلا شهریه مقطع لیسانس در کانادا چیزی حدود  ۱۴ هزار دلار است که برای برخی رشته ها مثل گروه انسانی و هنر که واحد های عملی ندارند و یا نسبت به رشته های دیگر کمتر این واحد ها را دارند ، خیلی ارزانتر است . شهریه در مقاطع بالاتر یعنی فوق لیسانس در کشور کانادا سالیانه حدود ۴۰۰۰۰ هزار دلار می باشد که این مبلغ برای گرانترین رشته ی تحصیلی است و به نسبت برای رشته های دیگر ارزانتر است . به طور معمول شهریه ی دانشگاه های کانادا در حدود 12000 تا 20000 دلار در سال است. البته در صورتی که سابقه ی تحصیلی خوبی داشته باشید می توانید در شرایطی اقدام به دریافت بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی نمایید که در این صورت از هزینه های تحصیلی تا حد زیادی کاسته خواهد شد.

دانشگاه تورنتو

از دانشگاه های برتر کانادا ، دانشگاه تورنتو است . این دانشگاه از آن جایی که در ابتدای کار از طرف انگلستان اداره می شد ، سیستمی همانند دانشگاههای برتر و معتبر کشور انگلیس است . این دانشگاه که بیش از یک میلیارد دلار در آن سرمایه گذاری شده است جز اولین دانشگاههای کانادا به حساب می آید . بسیاری از دانشکده های آن جز اولین ها در تاسیس و رنک علمی در کشور کاناد است که از جمله ی آن ها می توان به دانشکده ی علوم جنگل ، دانشکده نقد ادبی و ارتباطات ، علوم رایانه و همین طور بررسی و تحقیق در مورد درمان با سلول های بنیادی از این دانشگاه برخاسته است . از بین جمعیت 60 هزار نفری دانشگاه تورنتو 15 درصد آن را دانشجویان بین المللی به خود اختصاص داده اند . در این دانشگاه حدودا 700 رشته در مقاطع مختلف تدریس می شود .

دانشگاه مک گیل

این دانشگاه در سال 1821 تاسیس شده و حدود 26 نماینده از دانشگاه های برتر جهان در آن حضور دارند . این دانشگاه در مرکز شهر مونترال واقع شده است و دانشگاه مک گیل به خاطر معماری و ساختمان های ان جز 17 دانشگاه زیبا در جهان به حساب می آید . اولین دانشکده ی پزشکی در کشور کانادا در سال 1829 در دانشگاه مک گیل تاسیس شده است . این موسسه آموزشی با داشتن بیش از 40 هزار دانشجو در بیش از 300 رشته ی تحصیلی در حال ارائه خدمات است .

دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه از زمره دانشگاه های رقابتی در کشور کاناد است . محوطه ی دانشگاه بریتیش کلمبیا در نزدیکی ساحل واقع شده که چشم انداز بی نظیری دارد . در این محوطه مرکز هنری مشهوری نیز برپاست . از جملات مزایای فوق العاده ی دانشگاه بریتیش کلمبیا بورسیه های تحصیلی اختصاص داده شده برای دانشجویان کشورهای جنگ زده است . این دانشگاه در کارنامه ی خود 7 جایزه ی نوبل و 65 مدال المپیک دارد . دانشگاه بریتیش کلمبیا با داشتن آزمایشگاهی علمی در زمینه ی فیزیک ذرات و فیزیک هسته ای حرف اول را می زند . از بین 50 هزار دانشجویی که در دانشگاه بریتیش کلمبیا تحصیل می کند حدود یک چهارم آن را دانشجویان بین المللی به خود اختصاص داده اند . نکته ی جالب و قابل توجه است که نخست وزیر فعلی کشور کانادا از این دانشگاه فارغ التحصیل شده است .

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال دومین دانشگاه برتر و بزرگ کشور کانادا است که جمعیتی 50 هزار نفری دارد و از بین آن ها حدود 12 هزار نفر آن ها دانشجویان بین المللی هستند . در محوطه دانشگاه مونترال برج لندمارک به سبک معماری و هنری قرن بیستم نمایی زیبایی را به محیط دانشگاه داده است . این دانشگاه در مقاطع مختلف از جمله لیسانس و فوق لیسانس دانشجو میپذیرد که حدودا هفتاد درصد دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند . و نکته ی دیگر اینکه بسیاری از افراد مشهور از جمله نخست وزیران همین کشور و رهبران تجاری آن از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند .

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat