پرشین اپلای

تحصیل رایگان در کانادا

تحصیل رایگان در کانادا 3 سال قبل

تحصیل رایگان در کانادا

واقعیت این است تحصیل رایگان در کانادا فقط در برخی مدارس و دانشگاههایی است که دولتی بوده و برخی مدارس و دانشگاههای غیر دولتی دیگر مثل دانشگاههای اونتاریو که یکی از گران ترین استان های کشور کانادا است و شهریه های دانشگاهها و مدارس در آن به نسبت جاهای دیگر بیشتر است . علی کل حال دولت ایالتی کانادا اعلام کرده که دانشجویانی که توانایی مالی خوبی ندارند و درآمدشان از مبلغی پایین تر است می توانند به صورت رایگان در کالج درس بخوانند . موردی که در بالا در باره ی تحصیل رایگان در کشور کانادا گفته شد برای خود بچه های کشور کانادا و یا کسانی است که اقامت دائم گرفته اند و جزء شهروندان کانادایی محسوب می شوند .

شرایط تحصیل رایگان در کانادا برای دانشجویان بین المللی

در غیر این صورت برای دانشجویان بین المللی دو شرط و راه برای تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد یکی آگاهی از شرایط بورسیه تحصیلی در کشور کانادا می باشد که می توانید با ارائه ی شروط آن ، برای اخذ بورسیه از یکی از دانشگاههای کشور کانادا اقدام کرده و از مزایای آن بهره مند شوید و دیگری گرفتن بورسیه از خود وزارت علوم و تحقیقات و فناوری ایران است. در مورد بورسیه ها می توان گفت که در هر سه مقطع امکان بورس شدن وجود دارد ولی بیشتر برای مقاطع بالاتر و تحصیلات تکمیلی یعنی فوق لیسانس و دکتری می باشد . در مقطع کارشناسی برای گرفتن بورسیه باید ابتدا از یکی از دانشگاههای کشور ایالتی کانادا پذیرش بگیرید . یکی از شرایط بورسیه تحصیلی گرفتن و تحصیل رایگان در کانادا داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره ی حداقل 6 است که در مقاطع بالاتر این نمره فرق خواهد کرد . مثلا برای گرفتن بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در کانادا در مقطع فوق لیسانس نمره ی زبان ایلتس باید حداقل 6 و نیم و در مقاطع بالاتر و تحصیل رایگان در کانادا در مقطع دکتری نمره ی زبان باید 6 و نیم الی 7 باشد . در مقاطع تحصیلات تکمیلی رعایت شروط دیگر مثل داشتن توصیه نامه ی معتبر از طرف اساتید دانشگاه علی الخصوص استاد راهنما که شامل عملکرد دانشجو و برشمردن نقاط قوت او در برخی دروس است الزامی و حائز اهمیت است .

اعطای وام تحصیلی و بورسیه از دانشگاههای داخل ایران

داشتن رزومه ی قوی و باارزش علمی از دیگر شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در کانادا است. برخی دانشگاههای ایران برای دانشجویان به راحتی شرایطی فراهم می کنند که بتوانند بورسیه تحصیلی بگیرند مثلا فراهم کردن کمک هزینه های تحصیلی که پس از درخواست دانشجو و ضمن بررسی استحقاق او با توجه به رزومه علمی به عمل می اید . بدین ترتیب دانشگاه داخل با توجه به ماده و قانون هایی که برای اعزام دانشجویان نخبه به خارج از کشور وجود دارد ، مبلغی را به صورت وام برای دانشجو پرداخت کرده و دانشجو نیز تعهداتی در مقابل آن متقبل خواهد شد که از جمله ی آن ها ، خدمت کردن به مدت چند سال ( مقرر شده در قانون وزارت علوم ) در دانشگاه مبدا است .

رشته های پزشکی رایگان در کانادا

کشور کانادا کشوری است که سالانه دانشجویان زیادی را در رشته ی پزشکی به خود جذب می کند که به دلیل دانشگاه های عالی در این رشته و موقعیت شغلی بسیار خوب است. جهت تحصیل در رشته ی پزشکی در کانادا فرد می بایست در ازمون ورودی شرکت کرده و پس از اخذ نمرهی قبولی وارد دانشگاه های پزشکی کانادا شود. دانشگاه های پزشکی در کشور کانادا محدود است که اسامی برخی از انها در لیست زیر امده است.

دانشگاه های پزشکی

دانشگاه مموریال

دانشگاه دالهاورزی

دانشگاه لاوال

دانشگاه مگیل و…

هزینه های تحصیل در دانشگاه های پزشکی

در کشور کانادا هزینه ی تحصیل در رشته ی پزشکی یک هزینه ی اجباری است.

رشته های پزشکی رایگان در کانادا وجود ندارد و دانشجو می بایست همانند سایر دانشجویان رشته های دیگر هزینه ای شاید بالاتر از دیگر دانشجویان پرداخت کند.

به طور کلی هزینه ی تحصیل در رشته ی پزشکی در کشور کانادا در دانشگاه های گوناگون متفاوت است این هزینه به طور میانگین برای دانشجویان کانادایی و دانشجویان دارای اقامت دائم در کانادا 6.250 تا4.818 یورو می باشد.

این هزینه برای دانشجویان خارجی بین 3000 یورو تا 36844 یورو می باشد.

در صورتی که فردی بودجه ی لازم جهت تحصیل را نداشته باشد می تواند در دانشگاه های پزشکی پزشکی که هزینه ی کمتری بابت تحصیل دریافت می کنند ادامه تحصیل دهند این شهریه ها بین 5000 تا10000 یورو در طول سال است.

 

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat