پرشین اپلای

شرایط تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در کانادا 3 سال قبل

شرایط تحصیل در کانادا

 

از آن جایی که کشور کانادا از جمله کشور هایی است که در زمینه ی سرمایه گذاری در امر تحصیل و بورسیه های تحصیلی بسیار فعال است سالانه بیش از 150 هزار دانشجو از جای جای جهان و کشور های گوناگون جهت ادامه ی تحصیل به کشور کاناد می آیند . کیفیت بالای سیستم آموزشی در کشور کانادا باعث شده رشته های دانشگاههای بیشتری را هم ساپورت کند و به تبعیت متقاضیان بیشتری داشته باشد .

زبان تحصیل در کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی است .

 

تحصیل در کانادا

معمولا بسیاری از دانشجویان از یک مقطع به بعد را در کشورهای دیگر  می گذرانند و یکی از اهداف آن ها محسوب می شود. این موضوع شاید به دلیل آن است که آن ها به دنبال پیشرفت بیشتری هستند. کانادا از کشور هایی است که ادامه تحصیل و اخذ مدرک از آن بی شک آینده ی شما را تضمین می نماید. در صورتی که قصد تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا را داشته باشید باید دارای مدرک دیپلم 12 ساله باشید.

مقطع لیسانس در کانادا 3 تا 4 سال به طول می انجامد. این در صورتی است که افراد تعداد واحد های معینی برداشته و تحصیل پیوسته داشته باشند. تحصیل فوق لیسانس در کانادا نیازمند مدرک لیسانس از دانشگاه های معتبر است. که 2 سال معمولا به طول می انجامد اما برای تحصیل در مقطع دکترا در بیشتر مواقع ارائه ی تمامی مدارم تحصیلی قبلی ضروری است این مقطع 2 تا 3 سال است.

مهم ترین شرایط تحصیل در کانادا

از مهم ترین شرایط تحصیل در کانادا ابتدا داشتن مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات است. علاوه بر این سابقه ی تحصیلی خوب و مدرک پیش دانشگاهی به همراه مدرک زبان برای تحصیل لیسانس ضروری است. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا در کانادا معدل فرد باید بالای 13 باشد. همچنین داشتن مدرک آیلتس با نمره ی حداقل 5 و گاهی مدرک جی آر ای و یا جی ام آی تی برای تعدادی از رشته ها ضروری است. ویزای کار کانادا بنابراین ارائه ی مدارک فوق به همراه مدارک شناسایی برای اخذ پذیرش دانشگاه های کانادا و تحصیل در این کشور ضروری است.

 

شرایط تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس

در صورتی که افراد بخواهند در این مقطع در کشور کانادا تحصیل نمایند به دو دسته تقسیم می شوند. دسته ی اول شامل افرادی هستند که دوره ی کاردانی را در کشور خود گذرانده و قصد ادامه تحصیل در کانادا با مدرک فوق دیپلم را دارند. در این صورت می توانند با ارائه ی مدارک خود  و قبولی در کنکور سراسری در دانشگاه های کانادا تحصیل کنند.

اما دسته ی دوم افرادی هستند که با مدرک دیپلم می خواهند در کانادا ادامه تحصیل دهند در این صورت افراد می توانند با شرکت در دوره های پیش دانشگاهی موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا شوند. برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی از دانشگاه های این کشور دارا بودن مدرک آیلتس با نمره ی 6 ضروری  است. در صورتی که فرد این مدرک را در کشور خود نگرفته باشد می تواند در دوره های کالج کانادا شرکت کرده و مدرک زبان را بگیرند.

برای پذیرش در دانشگاههای کانادا در مقطع لیسانس داشتن مدرک پیش دانشگاهی ( 12 سال تحصیل در دوران دبیرستان ) الزامی بوده و این نکته را توجه فرمایید که باید ریز نمرات تمام سالهای دبیرستان را داشته باشید و به همراه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی و یا بعضا فرانسوی ترجمه کرده و سپس ارسال نمایید .

 

شرایط تحصیل در کانادا برای متقاضیان مقطع فوق لیسانس

 

در صورتی که افراد دوره ی لیسانس را در کشور خود گذرانده باشند و قصد ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کانادا را داشته باشند می توانند با ارائه ی مدارک مورد نیاز موفق به پذیرش شوند. افرادی که در این مقطع  دارای سابقه ی تحصیلی عالی باشند می توانند تحصیل رایگان در کانادا را تجربه کنند و از بورسیه های تحصیلی بهره مند شوند. در این صورت مقداری از هزینه های زندگی افراد نیز پرداخته می شود. این افراد با معدل بالای 17 می توانند به راحتی تحصیل رایگان داشته باشند. برای تحصیل در این مقطع ارائه ی مدرک زبان و مدرک لیسانس ضروری است. در صورتی که فرد سابقه ی تحصیلی متوسط نیز داشته باشد می تواند با حق کاری که در این کشور دارد کار کرده و مقداری از هزینه های تحصیلی را پوشش دهد.

ارائه کلیه مدارک تحصیلی از جمله مدرک لیسانس وریز نمرات و  اگر مقطع فوق لیسانس را در ایران گذرانده اید و یا در حال خواندن ان هستید هر مدرکی که در خصوص آن هست از جمله ریز نمرات و یا ارائه ی مدرک آن ضروری است . در این مرحله نیز باید تمام مدارک خود را به زبان انگلیسی و یا فرانسوی ترجمه کنید .

 

ارائه اسکن از پاسپورت بین المللی

 

رزومه ای که ارائه می دهید باید حاوی ارزش علمی و مقالات چاپ شده و یا تالیفات و ترجمه باشد . بدیهی است که هر چه ارزش علمی رزومه بیشتر باشد امکان پذیرش بیشتر است . ( ترجمه ی رزومه به زبان انگلیسی و یا فرانسوی الزامی است . )

 

انگیزه نامه که از قسمت های مهم فرم تقاضای اعزام و پذیرش است و باید به درستی و دقیق پر شود .

 

توصیه نامه : که گاها خیلی کمک کننده است به این صورت که اساتید دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اید برای شما در مورد عملکرد شما در دانشگاه و برخی دروس ارائه می دهند . این نکته را در نظر بگیرید که برخی دانشگاهها اصل توصیه نامه را فقط از خود اساتید به صورت ایمیل دریافت میکنند و اصطلاحا به ان فرمت قبول دارند .

 

و اما مدرک زبان که اکثرا نمره ی حداقلی کسب شده در آزمون آیلتس است و بعضا برخی دانشگاهها مدرک و نتیجه ی آزمون را از خود مرکز دریافت می کنند که در این زمینه باید بسته به شرایط خاص دانشگاه مورد نظر ، تحقیقاتی  صورت گیرد .

 

شرایط تحصیل در کانادا برای متقاضیان مقطع دکتری

 

تحصیل دکترا در کشور کانادا بر خلاف سایر کشور ها که طول مدت تحصیل در آن ها 4 تا 5 سال است در این کشور 3 تا 5 سال می باشد. چرا که سیستم آموزشی در آن بسیار قوی است. متقاضیان محترم مقطع دکتری برای کشور کانادا ، ضمن اینکه تمام مدارک فوق از جمله ( مدارک تحصیلی ، ریز نمرات ، انگیزه نامه و توصیه نامه ) را ترجمه شده به زبان انگلیسی و یا فرانسوی باید ارائه دهند ؛ باید دارای رزومه ی قوی تری نسبت به مقاطع پایین تر داشته باشند ، که می تواند شامل مقاله های چاپ شده در ژورنال هایی با ایمپکت های بالا ، تالیفات و دارای مقالات چاپ شده در داخل و شرکت در سمینارهای بین المللی و از این قبیل باشند. نمره ی زبان برای دانشجویان متقاضی کشور کانادا در مقطع دکتری  در آزمون آیلتس باید حداقل 6 باشد . بدیهی است اگر متقاضی مدارک آزمون های زبان دیگر همچون تافل و …… و همینطور دارای مدرک زبان فرانسوی باشد می تواند در برخی دانشگاهها شانس بیشتری داشته باشد . در صورتی که قصد ادامه تحصیل در این مقطع و اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا را دارید می بایست مدرک فوق لیسانس و مدرک زبان خود را به همراه داشته باشید. در این مقطع افراد نیز امکان دریافت بورسیه و کار کردن را دارند و می توانند تا حد زیادی هزینه های خود را پوشش دهند.

 

 

 

 

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat