پرشین اپلای

ویزای تحصیلی در آلمان

ویزای تحصیلی در آلمان 3 سال قبل

ویزای تحصیلی در آلمان

کشور آلمان به دلیل جذابیت های زیادی که برای دانشجویان دارد متقاضیان زیادی را برای ویزای تحصیلی در آلمان به خود جذب کرده و افراد با در دست داشتن پذیرش از دانشگاه های کشور آلمان می توانند با مراجعه به سفارت آلمان در خیابان فردوسی برای گرفتن ویزای دانشجویی آلمان اقدام کنند.  در حال حاضر به دلیل بالا بودن تعداد متقاضیان وقت سفارت آلمان 13 ماه می باشد. افرادی که مدرک زبان خود را نگرفته اند و یا یک ترم از دوره ی تحصیل شان باقی مانده است می توانند برای گرفتن وقت سفارت جهت ویزای تحصیلی اقدام کنند پس برای گرفتن ویزای تحصیلی آلمان نیاز به برنامه ریزی دقیق و بلند مدت دارید. لازم گرفتن وقت سفارت آلمان فقط به صورت آنلاین امکان پذیر است.

برای کسانی که می خواهند تحصیل در آلمان داشته باشند ابتدا باید از دانشگاهی که می خواهند در آن تحصیل کنند پذیرش داشته باشند . و برای اینکه بتوانند وارد کشور آلمان شوند باید ویزای تحصیلی آلمان اخذ نمایند که ممکن است چند ماه فرآیند آن طول بکشد . که این ویزای تحصیلی ۲ سال اعتبار دارد که پس از دو سال نیز قابل تمدید می باشد .

البته علاوه بر اینکه ویزای تحصیلی آلمان مورد نیاز است پس از ورود به کشور آلمان شما باید برای اخذ مجوز اقامت نیز درخواست نمایید. با ویزای تحصیلی آلمان شخص ۳ ماه زمان دارد که در دانشگاه مورد نظر ثبت نام نماید و چنانچه به زمان بیشتری لازم بود این ویزا برای مدت ۳ماه دیگر قابل تمدید می باشد.

ویزای تحصیلی در ابتدا 3 ماهه می باشد و پس از ورود به این کشور ویزا را به یک الی دو سال تبدیل می کنند.

شرایط تحصیل در آلمان

ادامه تحصیل در آلمان پس از اخذ ویزای تحصیلی و اجازه اقامت در این کشور میسر است که برای دریافت آن، شرایط و قوانینی وجود دارد که مهم‌ترین آن پذیرش در یکی از دانشگاه‌های آلمان است. همچنین ارائه مدارک زیر به سفارت آلمان برای اخذ ویزای و اقامت تحصیلی در آلمان ضروری بوده و تنها با تسلط به زبان آلمانی و یا شرایط ویزای شینگن به فرد ویزای تحصیلی داده نمی‌شود. پس از اخذ ویزای تحصیلی، فرد اجازه اقامت سه ماه در این کشور پیدا می‌کند که باید بعد از ورود به کشور آلمان به اداره امور اتباع خارجی (Ausländerbehörde) و اقدام به تمدید آن به یک تا دو سال نماید.

مدارک زبان مورد نیاز برای اقامت تحصیلی آلمان

هنگام مصاحبه با سفارت آلمان جهت دریافت اقامت تحصیلی در آلمان داشتن تبحر و تسلط فراوان به زبان آلمانی بسیار حائز اهمیت است. همچنین چنانچه فرد قرار است در دانشگاه انگلیسی زبان تحصیل کند باید مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶ و یا تافل با نمره ۸۰ تا ۱۲۰ داشته باشند.

مدارک مورد نیاز وبزای دانشجویی آلمان

1.      پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماهه و دو کپی از آن

2.      پذیرش تحصیلی

3.      گواهی پایان دوره سه سال متوسطه (به همراه ترجمه)

4.      گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی (به همراه ترجمه)

5.      گواهی پایان دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد (به همراه ترجمه)

6.      فرم پرشده ی درخواست ویزای تحصیلی

7.      عکس رنگی پاسپورتی

8.      شناسنامه و دو کپی از آن

1.      گواهی پشتیبانی مالی : این گواهی به دو صورت قابل ارایه است. یکی ارایه گواهی تمکن مالی که نشان دهد شخص پول کافی برای تامین هزینه های خود در آلمان را دارد که حدود  8600 تا  ۱۰٫۰۰۰یورو در سال می باشد که این پول را در حسابی مشخص واریز کرده و تا زمانی که به آلمان برسد حق برداشت آن را نخواهد داشت و در کنار آن باید گردش حساب نیز داشته باشد یا ارایه گواهی ضمانت و پشتیبانی توسط یکی از وابستگان متقاضی که ساکن آلمان میباشد.

9.      مدارک سوابق شغلی (در صورت وجود)

10.  هزینه ی صدور روادید (۶۰ یورو) تحصیل در آلمان

11.  انگیزه نامه

12.  زندگی نامه

 هزینه دریافت ویزای دانشجویی

متقاضیان باید هزینه ویزا را از طریق انتقال بانکی پرداخت کنند. هزینه دریافت ویزای دانشجویی از سال ۲۰۰۸ به مبلغ ۶۰ یورو می باشد. چک و یا کارت اعتباری قابل قبول نیست. حواله انتقال پول باید به نام کنسولگری آلمان در کشور شما و مربوط به دو ماه اخیر باشد.

توجه داشته باشید که هزینه ویزا در صورت عدم پذیرش درخواست شما برای ویزای دانشجویی برگردانده نمی شود.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat