پرشین اپلای

مدرک زبان برای تحصیل در آلمان

مدرک زبان برای تحصیل در آلمان 3 سال قبل

مدرک زبان برای تحصیل در آلمان

بیشتر مردم کشور آلمان به زبان آلمانی صحبت می کنند که همراه با گویش های مختلف مانند مانی، بادی، بایری، فرانکی، هسی، شوابی، کلنی وساکسی هستند و نوعی تعصب خاصی به زبان کشورخود دارند.

مدرک برای تحصیل در آلمان

سیستم آموزشی کشور آلمان به دلیل حساسیت زیاد دولت آلمان بر زبان آلمانی به نحوی طراحی شده است که تمامی رشته های تحصیلی به زبان آلمانی است و جهت اخذ مدرک لیسانس در کشور آلمان میبایست یک دوره ی چهار ساله را بگذرانید و همچنین باید مدرک دیپلم را داشته باشید تا بتوانید در این دوره شرکت کنید.

اما با گذشت زمان و بیشتر شدن رشته های متنوع به زبان انگلیسی راه برای کسانی که در مقطع ارشد قصد ادامه ی تحصیل در کشور آلمان را دارند آسان تر می شود اما برای یافتن کار و ارتباط برقرار کردن با مردم این کشور بهتر است زبان آلمانی را فرا گرفته باشید. جالب است بدانید بهترین دانشگاه های آلمان همچنین بهترین دانشگاه های دنیا نیز می باشند.

در رابطه با گرفتن ویزای تحصیلی در سفارت آلمان مصاحبه ای وجود دارد که باید در نظر داشت که پذیرش شما به چه زبانی است به عنوان مثال اگر پذیرش به زبان آلمانی دارید با آفیسر به زبان آلمانی صحبت کنید اصلا استرس نداشته باشید نیازی نیست شما هم مانند زبان مادری صحبت کنید همین که بتوانید خود را معرفی کرده و انگیزه ی خود را از تحصیل در رشته و دانشگاه پذیرش گرفته شده را بیان کنید کافیست.

لازم به ذکر است که مدرک زبان مورد نیاز B2 آلمانی یا آیلس 6/5یا تافل ۸۰ الی ۱۰۰ می باشد.

شرایط پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی در آلمان :

کالج :

مدت زمان کالج در آلمان ۲ ترم است لازم به ذکر است که کالج ها فقط به زبان آلمانی است.

لیسانس :

طول دوره ی تحصیل در مقطع لیسانس ۳ تا ۴ سال است و حتما باید مدرک زبان B2 آلمانی داشته باشید.

مدرک زبان برای تحصیل در آلمان مقطع فوق لیسانس :

با توجه به شرایط تحصیل در آلمان طول دوره ی تحصیل در مقطع فوق لیسانس ۲ تا ۳ سال است (بستگی به رشته و توانایی فرد) و مدرک زبان مورد نیاز آن B2 آلمانی یا ایلس 6/5 است.

مدرک زبان برای تحصیل در آلمان مقطع دکتری :

مدت زمان اخذ مدرک دکتری در آلمان ۴ سال می باشد که دانشجو می تواند هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی تحصیل کند که البته دانشجو برای گذراندن تحصیل هر یک از این ها نیازمند مدرک می باشد مثلا اگر بخواهد به زبان انگلیسی تحصیل کند بایستی مدرک آیلتس یا تافل داشته باشد.

همچنین افرادی که قصد ادامه ی تحصیل در آلمان را دارنند می توانند همسر و فرزند زیر ۱۸ سال خود را با فاصله ی ۶ تا ۱۲ ماه با خود همراه کنند. به صورت همزمان امکان ورود به کشور آلمان وجود ندارد و باید بعد از رسیدن به خاک آلمان دعوتنامه ای فرستاده شود.

شخصی که به عنوان همراه در آلمان می باشد حق کار کردن ندارد اما حق تحصیل دارد. داشتن مدرک زبان A2 آلمانی توصیه می شود.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat