پرشین اپلای

شرایط تحصیل در ایتالیا

شرایط تحصیل در ایتالیا 3 سال قبل

ویژگی های برجسته تحصیل در ایتالیا

·         امکان برخورداری از کمک هزینه های متنوع

·         شانس اخذ ویزا بسیار بالا، بدون محدودیت سنی

·         هزینه زندگی پایین

·         دانشگاههای ممتاز با شهریه پایین

·         امکان کسب پذیرش بدون نیاز به مدرک زبان

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا

به طور کلی برای مقاطع لیسانس و ارشد و حتی دکتری نیاز به اصل مدرک مقاطع قبلی همراه با ریز نمرات که به زبان ایتالیایی ترجمه شده است

اصل پاسپورت

حداقل 2 سال اعتبار

عکس 4*3 پاسپورتی

یک قطعه

اصل مدرک و ریز نمرات

2 مقطع آخر تحصیلی

CV

مقطع ارشد و دکتری

انگیزه نامه

مقطع ارشد و دکتری

معرفی نامه از اساتید

مقطع دکتری

ارائه مدرک زبان

حداقل آیلتس 6

 

شرایط تحصیل در ایتالیا

از نظر سهولت برای ورود دانشجویان، سومین کشور دنیا و نخستین کشور در اروپا است. در ایتالیا دانشگاه‌های ممتاز و دولتی بی نظیری چون دانشگاه‌های ساپینزا، بولونیا و پلی تکنیک میلان، تورین و بسیاری دیگر با رتبه‌های جهانی بسیار مناسب بر اساس آخرین رتبه بندی QS وجود دارندزبان تحصیل در این مقطع انگلیسی و یا ایتالیایی است بنابراین داشتن مدرک زبان در این مقطع ضروری است. تحصیل در مقطع فوق لیسانس نیز در کشور ایتالیا نیازمند داشتن مدرک زبان است همچنین فرد باید مدرک لیسانس از دانشگاه های معتبر را داشته باشد. تحصیل در مقطع دکترا نیازمند مدرک تحصیلی فوق لیسانس بوده و امکان دریافت بورسیه نیز در این مقطع وجود دارد.

نظام آموزشی در کشور ایتالیا

تحصيلات‌ پيش‌ دانشگاهي‌

تحصيلات‌ ابتدايي‌(Elmentare) در كشور ايتاليا از پنج‌ سالگي‌ آغاز مي‌شود و طول‌ آن‌ پنج‌ سال‌ است. سپس‌ دانش‌آموزان‌ وارد يك‌ دوره‌ سه‌ ساله‌ متوسطه‌(Media) مي‌شوند كه‌ در آن‌ دروس‌ رياضيات‌ پايه‌ و علوم‌ اهميت‌ ويژه‌اي‌ دارد. در پايان‌ دوره‌ پنج‌ ساله‌ ابتدايي‌ و سه‌ ساله‌ متوسطه، امتحانات‌ داخلي‌ برگزار مي‌شود و سپس‌ دوره‌ پنج‌ ساله‌ دبيرستان‌ آغاز مي‌شود. در پايان‌ اين‌ دوره‌(Superiore) كليه‌ دانش‌آموزان‌ در امتحانات‌ نهايي‌ كه‌ سراسري‌ برگزار مي‌شود شركت‌ مي‌كنند و ديپلم‌ دبيرستان‌(Diploma di Maturita) مي‌گيرند.

تحصيلات‌ دانشگاهي‌

تحصيلات‌ دانشگاهي‌ در كشور ايتاليا به‌ سه‌ سطح‌ تقسيم‌ مي‌شود. سطح‌ اول‌ دوره‌هايي‌ شامل‌ درس‌ و كارآموزي‌ است‌ و در خاتمه‌ آن‌ مدارك‌ (DU) اعطا مي‌شود. در سطح‌ دوم‌ دوره‌هاي‌ دانشگاهي‌ 4 تا 6 ساله‌ است‌ و در خاتمه‌ آن‌ مدارك‌(DL) اعطا مي‌شود. سطح‌ سوم‌ مربوط‌ به‌ دوره‌هاي‌ تخصصي‌ و پژوهشي‌ است. اين‌ دوره‌ها نيز 2 تا 6 ساله‌ است‌ كه‌ براي‌ دوره‌هاي‌ تخصصي‌ مدارك‌(DS) و براي‌ دوره‌هاي‌ پژوهشي‌ مدارك‌(DR) داده‌ مي‌شود.

براي‌ ورود به‌ دانشگاه‌ها و مؤ‌سسات‌ آموزش‌ عالي‌ ايتاليا، افراد محلي‌ بايد مدرك‌ ديپلم‌ دبيرستان‌(Diploma di Maturita) داشته‌ باشند. دارندگان‌ ديپلم‌ دبيرستان‌ از كشورهاي‌ ديگر نيز مي‌توانند پس‌ از گذراندن‌ امتحانات‌ زبان‌ ورودي‌ كه‌ دانشگاه‌ مورد نظر برگزار مي‌كند مجوز ورود به‌ دانشگاه‌ را دريافت‌ نمايند. نظام‌ تحصيلي‌ در دانشگاه‌هاي‌ ايتاليا ساليانه‌ است.

از سال‌ 1998 متقاضيان‌ داراي‌ مدرك‌ ديپلم‌ دبيرستان‌ از طريق‌ تكميل‌ برگ‌ مخصوص‌ جايابي‌ و ارسال‌ به‌ وزارت‌ دانشگاه‌ها و تحقيقات‌ علوم‌ و فناوري‌ (MURST) مجوز ورود به‌ دانشگاه‌ها را دريافت‌ مي‌كنند.

زبان تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی امکان پذیر است البته باید این را در نظر داشت تحصیل در مقطع کارشناسی بیشتر به زبان ایتالیایی می باشد و شما باید مدرک زبان ایتالیایی داشته باشید با نمره ی حداقل B1 ایتالیایی ( برای گرفتن مدرک زبان ایتالیایی می توانید امتحان استرنی را در مدرسه ایتالیایی در تهران بدهید ) بعضی از رشته های مهندسی و مدیریتی و گاها پزشکی به زبان انگلیسی وجود دارد . نمره زبان مورد نیاز در مقطع ارشد ، ایلس 6 می باشد .

 ایا تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است ؟

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است اما توصیه نمی شود چون تمام دانشگاه های خوب این کشور شرط داشتن مدرک زبان حداقل ایلس 6 را گذاشتند و تحصیل در دانشگاه های ممتاز ایتالیا به مراتب بهتر از دانشگاه های دیگر است .

از دانشگاه های ممتاز و مشهور از نظر رنک علمی می توان به دانشگاه های میلان ، پاددوا ، بولونیا ، ساپیینزا و پلی تکنیک میلان اشاره کرد. شرایط ادامه تحصیل در ایتالیا هزینه های ادامه تحصیل در ایتالیا بسته به شرایطی خاص ، متفاوت است . به طور کلی میانگینی که برای هزینه تحصیل در ایتالیا برآورد شده است ، چیزی حدود 500 تا 800 یورو است که البته این هزینه با توجه به شرایط زندگی افراد می تواند کم و زیاد شود . از هزینه های دیگری که هر فرد در ایتالیا لاجرم به پرداخت است ، هزینه های بیمه است که بین 300 تا 500 یورو در سال است .

تحصیل پزشکی در ایتالیا

4 دانشگاه ایتالیا رشته های پزشکی و دندانپزشکی را برای دانشجویان بین المللی برگزار می کند که هم رتبه ی جهانی ویژه ای دارد و هم مورد تائید وزارت علوم و بهداشت می باشد .

IMAT آزمون پذیرش بین المللی پزشکی می باشد که برای متقاضیان خارجی این امکان را ایجاد کرده است که بتوانند این رشته را در دانشگاهای خوب ایتالیا بگذرانند .

آیا تحصیل رایگان پزشکی در ایتالیا امکان پذیر است ؟

بله - شما می توانید با دریافت بورس استانی به صورت رایگان تحصیل کنید و حتی بخش اعظمی از هزینه های زندگی خود را پوشش دهید به شرط اینکه نمره ی قبولی مورد نیاز را در آزمون IMAT کسب کنید .

یکی از دانشکده های که به زبان انگلیسی رشته ی پزشکی را تدریس می کند دانشکده پزشکی بین المللی میلان است هزینه های تحصیل در این دانشگاه بسته به رشته ها متفاوت است .

رشته های تحصیلی مشهور در ایتالیا

از بین رشته های تحصیلی ، معروفترین رشته هایی که در کشور ایتالیا تدریس می شود و مورد اهمیت ویژه ای قرار دارد ، رشته های هنر و معماری ، انواع رشته های مهندسی ، رشته های تاریخ و باستان شناسی و علوم اجتماعی است . یعنی از گروه رشته های ریاضی و علوم انسانی در کشور ایتالیا مجال تحصیل به صورت ویژه وجود دارد که البته رشته های تجربی و پزشکی نیز، رنک های علمی مخصوص به خود را دارد که در مقالات بعدی به تفصیل در مورد آن صحبت خواهیم کرد .

شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی

افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در ایتالیا را دارند باید بدانند که شرایط اعزام دانشجو در مقطع لیسانس این گونه ایجاب می کند که افراد باید مدارک پیش دانشگاهی و دیپلم 12 ساله را به همراه داشته باشند. همچنین برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا در این مقطع سابقه ی تحصیلی خوب نیز ملاک محسوب می شود. البته تعدادی از رشته ها نیز نیازمند آزمون ورودی هستند. از شرایط عالی تحصیل در این کشور این است که در صورتی که دانشجو سابقه ی تحصیلی عالی داشته باشد برای اخذ ویزای ایتالیا به سفارت معرفی خواهد شد. این مقطع در کشور ایتالیا به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. به طور کلی دوره ی کارشناسی در طول 3 و نیم الی 4 سال به اتمام می رسد . در اکثر دانشگاههای ایتالیا به زبان ایتالیایی تدریس می شود به استثنای چند رشته ی مدیریت ، مهندسی مکانیک خودرو و علوم مهندسی . تحصیل در برخی دانشگاههای ایتالیا ، منوط به پذیرش در آزمون ورودی است که در هر دانشگاهی برگزار می شود که البته برخی نیز بدون آزمون دانشجو می پذیرند . در بسیاری دانشگاهها با فراهم کردن شرایط کاری برای دانشجویان مقطع لیسانس ، به آنها حقوق پرداخت می کنند که این مساله به هزینه های دانشجو کمک وافری می کند . ادامه تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی و تحصیل با مدرک فوق دیپلم در ایتالیا بسیار سودمند است. برای این که بتوانید در این مقطع تحصیل نمایید می بایست مدرک کاردانی و دیپلم 12 ساله ی خود به همراه ریز نمرات را به همراه داشته باشید. تحصیل کارشناسی در ایتالیا به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی ارائه داده می شود. شما در این مقطع می توانید تا سقف 4000 تا 5000 یورو در طول سال بورسیه ی تحصیلی ایتالیا را کسب کنید. همچنین می توانید در حین تحصیل ساعاتی در هفته را به کار مشغول باشید و مقداری از هزینه های تحصیلی خود را تحت پوشش قرار دهید.

شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع فوق لیسانس

تحصیل در مقطع فوق لیسانس به مدت 2 الی 3 سال است . در دانشگاههای کشور ایتالیا و تحصیل در ایتالیا معمولا دروس به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی تدریس می شود . از شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا : داشتن مدرک کارشناسی با معدل حداقل 16 و ریز نمرات ( ترجمه شده به زبان انگلیسی ) و همینطور کسب نمره حداقل 6 در آزمون زبان آیلتس است . از مزیت چشمگیر تحصیل در ایتالیا در مقطع فوق لیسانس این است که دانشجویان می توانند بورسیه تحصیلی به ارزش 5000 یورو را سالانه دریافت کنند .

شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع دکتری

در حالت معمول ادامه تحصیل در ایتالیا و در طول دوره ی دکتری 3 و نیم الی 4 سال است . در این مقطع نیز مانند مقطع کارشناسی ارشد درس ها به هر دو زبان انگلیسی و ایتالیایی تدریس می شود . از شرایط ادامه تحصیل در ایتالیا در مقطع دکتری : ارائه ی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد با معدل حداقل 15 به همراه ریز نمرات تمام مقاطع و کسب نمره ی حداقل 6 و نیم در امتحان آیلتس است . در این مقطع نیز شرایط کار کردن و گرفتن بورسیه تحصیلی به ارزش حداقل 4000تا حداکثر 13000یورو برای دانشجویان وجود دارد که میتواند کمک شایانی به وضعیت زندگی و هزینه ی دانشجویان بنماید . علاوه بر این پس از تحصیل می توانید ویزای کار را کسب کرده و مشغول به کار شوید.

 با تکمیل فرم درخواست مشاوره ، بصورت رایگان از راهنمایی کارشناسان مهاجرتی پرشین اپلای بهرمند شوید.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat