پرشین اپلای

معرفی کشور ایتالیا

معرفی کشور ایتالیا 3 سال قبل

آشنایی با کشور ایتالیا

کشور ایتالیا در جنوب قاره ی اروپا با پایتختی رم که از شبه جزیره ی ایتالیا و دو جزیره ی سیسیل و ساردنی تشکیل شده است. از همسایگان این کشور اتریش ، فرانسه ، سوئیس ، اسلوونی ، واتیکان و سان مارینو می توان نام برد. 5.8 % از جمعیت ایتالیا را خارجیها تشکیل می دهند .91% از جمعیت ایتالیا مسیحی کاتولیک هستند .آب و هوای ایتالیا مدیترانه ای است و در کل کشوری تقریبا گرم است.

کشوری توسعه یافته که جزو هشت کشور اقتصادی می باشد واحد پولی ان یورو است . نام شهر های ایتالیا که از معروفیت بیشتری برخوردار هستند :میلان ، رم ، تورین ، بولونیا ، فلورانس ، ونیز و جنوا …

آداب و رسوم مردم ایتالیا

خصوصیات اخلاقی مردم ایتالیا تعجب بسیاری از افراد را بر می انگیزد به عنوان مثال دشنام دادن با فرهنگ این کشور امیخته شده است و نه تنها بد به حساب نمی اید حتی باعث خنده و نوعی تفریح برای خود به حساب می یاورند ، تملق یکی از ابزار های مردم این کشور است که از دوستان خود و حتی غریبه های زیبا تعریف می کنند. ارتباط برقرار کردن با مردم ایتالیایی بسیار راحت است فقط کافیست زیاد با انها مخالفت نکنید تا بتوانید دوستان خوبی با هم باشید. از تفریحات مردم ایتالیا ساحل گردی را می توان اشاره کرد .البته کشور ایتالیا مناطق دیدنی بسیاری دارد و جزو کشور های تاریخی و با تمدن به حساب می اید .

زبان مردم ایتالیا

عمده ایتالیایی‌ها رومی‌تبار هستند و زبان‌های رایج در ایتالیا هم تقریباً همگی شاخه‌هایی از زبان رومی بشمار می‌روند. با وجود اینکه زبان رسمی ایتالیا زبان ایتالیایی است اما زبان‌های پرگویشور دیگری در این کشور وجود دارند که حالتی نیمه رسمی و گاه محلی دارند. بسیاری از این زبان‌ها در معرض نابودی قرار گرفته‌اند که شروع مرگ تدریجی این زبان‌ها به دوره حکومت فاشیسم بر ایتالیا بازمی‌گردد. ایتالیایی زبان رسمی این کشور است که از سال ۱۸۶۱ تا کنون این مقام را دارد.

آلمانی:  آلمانی زبان رسمی ایالت خودمختار تیرول جنوبی در شمال ایتالیا است . همچنین در بخش‌هایی از ایالت بولتزانو به دلیل هم‌مرز بودن با اتریش مردم به این زبان تکلم می‌کنند .

فرانسوی:  در شمال غربی و در ایالت وال له داوستا به دلیل هم‌مرز بودن با فرانسه مردم با این زبان آشنایی دارند.

لیگوری:  در مناطق شمالی ایتالیا بویژه شهر جنوا رایج است و بیش از یک میلیون گویشور در ایتالیا دارد. گویش جنوایی و بریگاسکی از مهم‌ترین گویش‌های این زبان در ایتالیا هستند .

اسلوونیایی:  در شهرهای تریسته و گوریتزیا مردم به دلیل همسایگی با اسلوونی با این زبان آشنایی دارند .

لومباردی: در مناطق شمالی ایتالیا بویژه نقاط هم‌مرز با سوئیس رایج است و بیش از سه میلیون گویشور در ایتالیا دارد .

پیدمونتی:  زبان رایج منطقه پیدمونت ایتالیاست که بیش از دومیلیون نفر از مردم ایتالیا بدان تکلم می‌کنند .

ونیزی:  زبان قدیمی منطقه ونیز که از زبان‌های رومی بشمار می‌رود و در ایتالیا قریب دو میلیون نفر از اهالی منطقه ونیز و مناطق مجاور بدان تکلم می‌کنند. این زبان در اسلوونی نیز رایج است .

ناپلی: زبان رایج منطقه جنوب ایتالیا بویژه نواحی پالرمو و ناپولی است که بیش از شش میلیون نفر از سکنه ایتالیا بدان سخن می‌گویند .

توسکانی:  زبان رایج در منطقه توسکانی است که گاهی گویشی از زبان ایتالیایی نیز شمرده می‌شود. حدود سه میلیون تن به این زبان تکلم می‌کنند .

ساساری:  این زبان اگرچه تنها ۱۲۵ هزارتن گویشور دارد اما در منطقه خودمختار ساردینیا زبان رسمی بشمار می‌رود.

ساردوکمپیدانی از زبان‌های بومی جنوب ایتالیاست که هنوز نزدیک به یک میلیون گویشور دارد اما بیشتر گویشورانش در مناطق کوهستانی شمال ایتالیا بسر می‌برند که این به دلیل سیاست‌های فاشیستی ایتالیا در زمان جنگ جهانی دوم بوده‌ است .

زبان ایتالیایی-یهودی از زبان‌های رومی است که در ایتالیا امروزه بیش از دویست تن گویشور ندارد .

گردشگری در ایتالیا

بر اساس محاسبه ای که یونسکو انجام داده است نیمی از میراث فرهنگی جهان در کشور ایتالیا واقع شده است و تنوع فوق العاده طبعیت باعث شده گردشگران بسیاری را به خود جذب کند و از جاهای دیدنی ایتالیا ونیز، سیسیل ،تورین ، دریاچه ی کومو را نام برد . از جذابیت های دیگر این کشور می توان به غذا های رنگا رنگ به خصوص پاستا ،مد و فشن و حتی سینما ی این کشور اشاره کرد .یکی از منبع درامد های همیشگی و حیاتی این کشور گردشگری می باشد .



همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

معرفی کشور


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat