پرشین اپلای

هزینه ی تحصیل و اسکان در مجارستان

هزینه ی تحصیل و اسکان در مجارس 3 سال قبل

هزینه ی تحصیل در مجارستان

کشور مجارستان دارای کالج ها و دانشگاه های معتبر زیادی است. زبان تحصیل در بیشتر دانشگاه های این کشور انگلیسی می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه ها و رشته های مختلف متفاوت است.

تحصیل در رشته های پزشکی به طور میانگین 14000 یورو در سال هزینه دارد. دیگر رشته ها غیر از پزشکی از 4000 یورو در سال هزینه دارد./ هزینه تحصیل در رشته های دندان پزشکی از همه گران تر است که مبلغ آن حداقل 15000 یورو و حداکثر 17000 یورو میباشد.

هزینه ی زندگی و اسکان در مجارستان

هزینه های زندگی دانشجویی در کشور مجارستان جدا از شهریه های دانشگاهی در حدود 500 تا 800 یورو است. البته شما در این کشور امکان دریافت بورسیه های تحصیلی نیز دارید. به طور کلی هزینه های زندگی و تحصیل در مجارستان نسبت به کشور های دیگر بسیار کم تر است. بنابراین هیچ گونه نگرانی بابت تحصیل در این کشور نداشته باشید.

حق کاری که دولت مجارستان به افراد می دهد مقدار زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل در مجارستان را پوشش می دهد.هزینه ی تحصیل در مجارستان مانند هر کشور دیگری به سبک زندگی افراد بستگی دارد.

افراد در این کشور می توانند به دو صورت اقامت داشته باشند که شامل استفاده از خوابگاه های دانشجویی و یا اجاره کردن خانه است.

معمولا در صورت اجاره کردن خانه هزینه ی بیشتری را باید پرداخت نمایید اما در صورت استفاده از خوابگاه هزینه ی زندگی در مجارستان کاهش می یابد. برای اجاره کردن خانه شما باید با توجه به محل قرار گیری بین 200 تا 300 دلار هزینه ی اجاره دهید.اما در صورت استفاده از خوابگاه معمولا برای هر ترم تنها 100 تا 120 دلار باید بپردازید.

تامین هزینه ی زندگی در مجارستان

در صورتی که قصد تحصیل و اقامت در مجارستان را دارید اصلا نگران هزینه های زندگی خود نباشید. شما از چند طریق می توانید هزینه های زندگی در مجارستان را پوشش دهید.

دانشجویان می توانند از طریق حق کاری که دولت برایشان معین کرده است 20 ساعت در هفته پرداخته و مقداری از هزینه ها را پوشش دهند. علاوه بر این دانشجویان می توانند از طریق اخذ بورسیه و یا کمک هزینه های تحصیلی، تا حد زیادی شهریه های دانشگاهی را پرداخت نمایند. به علاوه گرفتن وام های دانشجویی یکی دیگر از راه های تامین هزینه در مجارستان است.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat